Succesvol prospecteren

Een bedrijf verliest klanten om meerdere redenen: faillissement, nieuw management, vertrouwde contactpersoon valt weg, … Om het evenwicht in de portefeuille te herstellen, is prospectie naar nieuwe klanten noodzakelijk.

Doelgroep

Verkopers en sales managers die de noodzaak inzien van een groeiende klantenbestand.

Resultaat

Deelnemers aan deze training zullen onder andere:

  • Met meer plezier prospecteren
  • Hun doelgroep juister kunnen bepalen
  • Hun 'koude' prospecten kunnen 'opwarmen'
  • De beslissers met meer zelfvertrouwen contacteren
  • Afspraken kunnen maken
  • De bezwaren van hun gesprekspartner leren ombuigen
  • Een continu proces, hun verkooptrechter leren opmaken en gebruiken

Agenda

  • Individuele presentaties
  • De noodzaak van regelmatige en gerichte prospectie
  • De bepaling van het 'ideale klant'-profiel
  • Voorbereiding van de afspraak
  • Anticiperen op bezwaren zoals:
  1.   "Geen tijd"
  2.   "Stuur uw documentatie maar op"
  3.    "We hebben reeds een leverancier"
  4.   "We werken sinds jaren met..."'

Investering

€480 (inclusief lunch en didactisch materiaal)

Voor deze dag is onder voorwaarden een tussenkomst van de KMO-portefeuille dienst opleiding mogelijk, https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille/wat-is-de-kmo-portefeuille

Heb je nog een vraag over deze training?

Contacteer ons op het nr. + 32 473 80 98 95 of één van onze contactpunten.

Veelgestelde vragen